E-abonamenty w pytaniach i odpowiedziach (FAQ) 

1. Kto może zakupić e-abonament mieszkańca?

E-abonament mieszkańca może zakupić osoba fizyczna posiadająca meldunek stały lub czasowy na obszarze strefy płatnego parkowania w Krakowie, posiadająca pojazd samochodowy z tytułu własności lub współwłasności (w tym ustawowej wspólności majątkowej małżeńskiej), niebędący przedmiotem umowy leasingu bądź innej umowy cywilnoprawnej.

2. Jak kupić abonament przez Internet?

Zakup abonamentu przez Internet jest możliwy po zarejestrowaniu konta na stronie eabonamenty.mi.krakow.pl Internetowo można wykupić abonament mieszkańca oraz abonament ogólnodostępny wyłącznie na numer rejestracyjny pojazdu. Ze sposobem zakupu abonamentu przez Internet można zapoznać się również korzystając ze specjalnie w tym celu opracowanej instrukcji, która w atrakcyjnej graficzno-opisowej formie informuje, w jaki sposób skorzystać ze sklepu internetowego. Instrukcja dostępna pod tym adresem http://mi.krakow.pl/pdf/jak-kupic-eabonament.pdf

3. Jak długo trwa wydanie abonamentu internetowego?

Z uwagi na czas potrzebny na przeprowadzenie weryfikacji (abonament mieszkańca) i dokonanie płatności (przelew bankowy) za abonament, złożenie wniosku o abonament postojowy powinno nastąpić nie później niż:

  • 5 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu mieszkańca, 
  • 3 dni robocze przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu ogólnodostępnego. 

4. Problem z logowaniem do sklepu internetowego jak sobie poradzić?

W przypadku problemów związanych z logowaniem należy skorzystać z opcji „nie pamiętam hasła”.

5. Kiedy otrzymam numer konta bankowego aby opłacić abonament?

W przypadku abonamentu mieszkańca właściwy numer konta bankowego zostaje wysłany na konto Klienta w e-sklepie po pozytywnej weryfikacji zamówienia. Weryfikacja trwa 2-3 dni robocze.

Dla abonamentu ogólnodostępnego wygenerowanie numeru rachunku bankowego do wpłaty następuje niezwłocznie po złożeniu zamówienia.

6. W jaki sposób i w jakiej formie otrzymam zamówiony i opłacony abonament internetowy?

Abonament zamówiony przez Internet po zaksięgowanej wpłacie pojawia się do wydrukowania na koncie Klienta w e-sklepie w szczegółach zamówienia. Jest to plik w formacie pdf. 

7. Dlaczego zamówiony e-abonament został anulowany?

Zgodnie z Regulaminem sprzedaży abonamentów za pośrednictwem sieci Internet zamówienia są anulowane w przypadku nieopłacenia abonamentu w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia.

W przypadku zaksięgowania wpłaty na anulowanym zamówieniu można starać się o zwrot środków na konto lub po złożeniu nowego zamówienia wnioskować o przeksięgowanie wpłaty.